min lesetid

Helt ærlig – Hva koster egentlig lappen?

Mennesker er forskjellige, har ulik kunnskap, ferdigheter og motivasjon og derfor vil også prisen på trafikkopplæring variere fra elev til elev.

Noen har øvd mye før de kommer til oss, andre har aldri kjørt bil. Dette bidrar også til store kostnadsforskjeller.

Men la oss si du er en helt gjennomsnittlig 17 åring som har kjørt en del hjemme, hva koster det da?

Først litt om målet: Du må underveis i opplæringen nå visse kvalitetsmål for å kunne gå videre til neste trinn i undervisningen. Dette sjekker vi sammen i det som heter trinnvurderingstime 2 og 3.

De aller fleste trenger å starte med noen kjøretimer, deretter ha trinnvurdering 2, så noen timer til og så trinnvurdering trinn 3. Deretter kommer sikkerhetskurs på bane og sikkerhetskurs på veg. Disse er også obligatoriske leksjoner som ALLE må ha. Til slutt kommer førerprøven.

Eksempel:

2 kjøretimer: 1670,-

Trinnvurdering 2 835,-

4 kjøretimer 3 340,-

Trinnvurdering 3 115,-

Sikkerhetskurs bane 3 985,-

Sikkerhetskurs veg 9 495,-

Førerprøve 2 795,-

+ gebyr NAF 1 400,-

Totalsum 24 635,-

Kjøper du vårt mest komplette tilbud som inneholder ALT nevnt ovenfor betaler du

KUN kr 23500,-

Hva kan du så gjøre for å klare deg på et slikt budsjett som satt opp ovenfor?

1. Kjør MYE hjemme og start allerede fra 16 år.
  1. Bruk TEORIFILM appen som du får helt gratis av oss, da lærer dere rett hjemme!
  1. Ta med en foresatt i første kjøretime
  1. Få rapport av oss etter hver time for å kunne målrette hjemmetreningen
  1. Ta teoriprøven tidlig, helst allerede når du er 17,5
  1. Vær opplagt, motivert og uthvilt før kjøretimene
  1. Kjør timene og hjemmeøvingen når det faktisk er litt action på veiene, ikke bare på kvelden når det helt tomt i rundkjøringen.

Falk Trafikkskole har et kundeløfte. Vi lover å gi deg skikkelig god opplæring som gjør det meget sannsynlig at du består på første forsøk. Samtidig forstår vi at trafikkopplæring koster penger og vi lover å jobbe så effektivt vi kan for å holde utgiften på et minimum uten at det går på bekostning av kvaliteten.

Lykke til!